Oblíbená módní značka se loučí: uzavření více než 230 prodejen napříč Evropou | fitnoviny.cz
Oblíbená módní značka se loučí: uzavření více než 230 prodejen napříč Evropou

Oblíbená módní značka se loučí: uzavření více než 230 prodejen napříč Evropou

Jaro přineslo nejen první sluneční paprsky, ale také chladnou realitu pro tisíce zákaznic po celé Evropě.

10 min čtení

Jaro přineslo nejen první sluneční paprsky, ale také chladnou realitu pro tisíce zákaznic po celé Evropě. Známý módní řetězec, který si za desetiletí vybudoval pevnou pozici a získal věrnou klientelu, oznámil ukončení své maloobchodní sítě. Zákaznice, které ocenily jeho styl a kvalitu, nyní sledují zprávy o uzavírání prodejen a rozsáhlých výprodejích se smíšenými pocity.

Značka, jež byla synonymem pro elegantní a nadčasovou módu pro ženy všech věkových kategorií, čelí zásadnímu rozhodnutí. Ekonomické tlaky, změny v chování spotřebitelů a dlouhodobé finanční potíže vedly k oznámení, které dopadne nejen na zaměstnance a obchodní partnery, ale především na stálé zákaznice. Přestože samotná značka přežije, její kamenné prodejny brzy zmizí z obchodní mapy.

Moderní technologie v supermarketech: kdy kontrola tašky působí ponížení

Moderní technologie v supermarketech: kdy kontrola tašky působí ponížení

Číst článek

Módní dům Gerry Weber, který po desítky let oblékal ženy po celém světě, oznámil další – pravděpodobně konečnou – insolvenci. Plánuje se uzavření více než 230 obchodů, přičemž přes 40 z nich naváže na situaci v Německu a další prodejny se nacházejí v Rakousku, Nizozemsku, Belgii a dalších evropských zemích. I v České republice se počítá s ukončením provozu, kdy zůstávalo v chodu jen několik poboček, například v pražském Palladiu, na Pankráci či v regionálních víceznačkových buticích.

Společnost Gerry Weber International GmbH, se sídlem v německém Halle, se již dříve potýkala s krizovými situacemi – v roce 2019 byla nucena podstoupit restrukturalizaci, ze které se postupně zotavovala. Avšak s vypuknutím pandemie, proměnou maloobchodního prostředí a klesajícím zájmem o předobjednávky se finanční problémy dále prohlubovaly. I přes pokus o reorganizaci v roce 2023 bylo již v březnu letošního roku zřejmé, že udržet dosavadní provoz nebude možné.

Pozor na neúplné balení ovoce v supermarketech. Jak se vyhnout zbytečným výdajům?

Pozor na neúplné balení ovoce v supermarketech. Jak se vyhnout zbytečným výdajům?

Číst článek

Gerry Weber si vysloužil pověst značky, která se proslavila především elegantní dámskou módou s důrazem na precizní zpracování, pohodlné střihy a nadčasový design. Sortiment zahrnoval šaty, sukně, halenky, blejzry, kabáty i doplňky, jako jsou kabelky nebo šátky. Oblíbené modely značky si získaly především ženy středního věku, které hledaly spojení komfortu a elegance. Kromě hlavní kolekce nabízela firma řady Taifun – určené pro mladistvější zákaznice s odvážnějším stylem – a Samoon, zaměřenou na módu pro plnoštíhlé. Díky širokému portfoliu se značka stala „bezpečnou volbou“ – nenabízela výstřednosti, ale udržovala vysoký standard kvality.

Jedním z klíčových faktorů vedoucích ke krachu bylo drasticky pokleslé množství předobjednávek. Obchodní partneři, kteří nabízeli kolekce značky Gerry Weber, začali objednávat mnohem méně a navíc společnost trpěla i kvůli opožděným platbám některých odběratelů. Tyto problémy nakonec vyústily v insolvenci a oznámení, že tradiční obchodní model nebude dále pokračovat. Fyzické prodejny tedy brzy zmizí nejen v Německu, ale po celé Evropě.

Dalším zásadním faktorem byl nedostatek adaptace na digitální éru. Přestože značka disponovala vlastním internetovým obchodem a silným jménem, postupně ztrácela konkurenceschopnost vůči mladším a inovativnějším rivalům. Zatímco moderní online prodejci zaznamenávali růst, Gerry Weber setrvával u tradičního maloobchodního modelu, který již nevyhovoval proměnlivým tržním podmínkám.

I přes uzavírání kamenných prodejen značka Gerry Weber sama o sobě neskončí. V květnu 2025 získala práva na své jméno španělská společnost Victrix, která plánuje návrat kolekcí pod novým vedením. Do konce roku 2025 se tak módní značka má znovu objevit na trhu, tentokrát ne jako síť samostatných obchodů, ale prostřednictvím partnerských prodejců a multi-brand butiků.

I na českém trhu by se se značkou Gerry Weber mohlo počítat v mírně upravené podobě. Úspěch tohoto návratu bude záviset na zájmu zákaznic a ochotě obchodníků zařadit značku opět do svého sortimentu.

Tagy související s článkem:

Související články